Čtení na tyto dny

Principy

Muž
naklání se k dítěti
důrazně říká
nad rudou růží
To je heřmánek
opakuj
a dobrásek opakuje
heřmánek je to

Heřmánku můj
jedno mi to není
Víš o nás ještě
růžičko červená

(Jiřina Salaquardová) 

 

Doporučujeme ke čtení

Odolné město pro příjemný život

Andrea Křivánková, č. 1/2021, s. 11-13

Ochrana orla královského v Panonské nížině

Arnošt Cetkovský, č. 1/2021, s. 47-49

O minimalizaci

Barbora Krupová, č. 1/2021, s. 53-54

Nový brněnský územní plán ohrožuje polovinu stávajících zahrádek. Má nás to znepokojovat?

Naďa Johanisová, č. 1/2021, s. 64-66

Houbeles pictus, Houbeles musicus

Petr Maděra, Alžběta Trojanová, Jakub Salaš, č. 4/2020, 14-17, pro předplatitele

Význam a využití dřevobytných hub

č. 4/2020, s. 8-12, pro předplatitele

Ceny Josefa Vavrouška za rok 2019

Yvonna Gaillyová, č. 4/2020, s. 36-37

Na DOLním toku

David Veselý, č. 4/2020, s. 38-39

Na opuštěných železnicích by mohly vzniknout cyklostezky


č. 3/2006, s. 31

Ve středu 19. dubna uspořádala Asociace krajů České republiky ve spolupráci s Nadací Partnerství seminář věnovaný problematice převodu zbytného drážního majetku na města a obce a jeho pozdějšího využití. Přítomni byli zástupci krajů a obcí, ministerstva dopravy, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty a náměstek generálního ředitele Českých drah.

"Seminář objasnil skutečnost, že stávající právní úprava neumožňuje bezúplatný převod drážního majetku na kraje, města a obce," shrnul jednání Luboš Kala z Nadace Partnerství. "Jedinečné liniové stavby opuštěných železnic lze přitom využít pro budování turisticky atraktivních cyklostezek, tzv. zelených stezek greenways, které slouží i pěším a in-line bruslařům a jsou v důsledku nízkého převýšení vhodné pro každodenní dopravu do školy či zaměstnání," nastínil možné využití Kala.

Stezky greenways se na opuštěných železnicích budují jak v USA, tak v mnoha zemích západní Evropy, přičemž v řadě případů se na jejich zřizování přímo podílejí i státní orgány. Několik příkladů lze najít i v České republice, například v Chebu, Kamenickém Šenově, Heřmanicích u Frýdlantu nebo Zábřehu. V Heřmanicích by měla navíc cyklostezku doprovodit i muzejní železnice.

Seminář ukázal, že problematika převodu zbytného drážního majetku je velmi obsáhlá a vyžaduje komplexní systémové řešení, které vymezí vlastnictví majetku jednotlivými drážními organizacemi a zmírní cenové i administrativní požadavky na města a obce. "Takové řešení je možné realizovat pouze legislativní cestou prostřednictvím zapojení nejvyšších politických reprezentantů. Bude proto zajímavé sledovat vývoj po letošních parlamentních volbách," poznamenal Kala.

red.

csop veronica
facebook
Naším posláním je podpora šetrného vztahu k přírodě, krajině a jejím přírodním i kulturním hodnotám.
ISSN 1213-0699 | ZO ČSOP Veronica | Panská 9, 602 00 Brno | mapa stránek časopisu